Kerk & Samenleving

De Kerk & Samenleving speelt binnen de Liudgerparochie een belangrijke rol. Er is veel aandacht voor de katholieke internationale hulporganisatie Caritas. Oecumene is een belangrijke peiler. Met de Vijfkracht hebben we ons eigen magazine, dat maar liefst tien keer per jaar wordt verspreidt in de kerkgemeenschap.

Caritas

Caritas is een katholieke internationale hulporganisatie die vertegenwoordigd is in 165 landen. Deze landelijke organisaties vormen samen Caritas Internationalis met hoofdzetel in Vaticaanstad. De organisatie richt zich op het lenigen van armoede en bestrijden van sociale onrechtvaardigheid.

Lees hier meer over Caritas.

Oecumene

De religieuze context van onze parochie oecumenisch. Parochianen hebben dagelijks omgang met christenen die lid zijn van andere kerkgenootschappen. Velen hebben een niet katholieke levenspartner en protestante familie en vrienden. Alle gezindten kampen met ontkerkelijking, veroudering en numerieke krimp.

Lees hier meer over Oecumene.

Vijfkracht

Alle eerder uitgebrachte edities van de Vijfkracht staan online. Zoek het juiste jaartal op en blader nog eens door de edities van Vijfkracht die in de afgelopen jaren zijn gemaakt door het redactieteam.

Bekijk hier alle edities.