Wonderpannenkoeken van Maria Lichtmis brengen véel geluk..

Op het Hogeland is sinds enkele jaren een oude traditie in ere hersteld: viering van Maria Lichtmis.  Ter gelegenheid van deze feestdag, traditioneel op 2 februari, was er zondag 5 februari een Maria Lichtmis-winter wandeltocht vanuit de kerk in Vierhuizen. Ook parochianen van de Liudgerparochie waren uitgenodigd voor deze circa elf kilometer lange tocht langs drie kerken: die van Vierhuizen, Niekerk en Ulrum. Het was een prachtige wandeling door het fraaie Marne-gebied. Bijzonder was dat de kerken geopend waren en de tientallen deelnemers kregen er een versnapering.

Kerk van Vierhuizen
Langs de route

Na afloop van de tocht werden er voor de tientallen deelnemers pannenkoeken geserveerd in  het kerkje van Vierhuizen. Want “wie met Maria Lichtmis een pannenkoek eet, zal volgens de eeuwenoude overlevering het hele jaar gelukkig zijn”, aldus de organisatie. De deelnemers lieten zich de pannenkoeken dan ook goed smaken.

Kerk van Ulrum
Wonderpannenkoeken van Lichtmis