Práchtige muziek a.s. zondag tijdens héel bijzondere Vijfkerkenviering in Uithuizen

De Vijfkerkenviering, die komende zondag 10 december ’s morgens om tien uur begint in de Jacobuskerk in Uithuizen, is voor mensen die van kerkmuziek houden zeer de moeite waard. Het is dan de tweede zondag van de advent, en maar liefst twee koren brengen dan stemmige muziek ten gehore, passend bij deze zondag.

Dat muziekliefhebbers zondag extra kunnen genieten is te danken aan de medewerking van zowel het Liudgerensemble als het projectkoor Schola Liudgéria. Deze schola bestaat uit een groep ervaren èn minder ervaren zangers en zangeressen. Zij hebben zich de afgelopen weken verdiept in de theorie van de Gregoriaanse neumen en een aantal misdelen ingestudeerd. Tijdens de viering zullen zij het Kyrie, Sanctus/Benedictus en Agnus Dei uit de Missa XVII ten gehore brengen. Daarbij zal Credo III in het te zingen repertoire niet ontbreken.

Het Liudgerensemble zal de viering verder opluisteren met muziek van John Rutter, Felix Mendelssohn-Bartholdy en Anton Bruckner.

De mis in bedoeld voor iedereen, jong en ouder. Er is kinderwoorddienst en crèche en na afloop is er koffiedrinken, zodat iedereen ook even kan bijpraten

Wilt u graag naar de viering, maar heeft u geen vervoer, neem dan contact op met uw eigen locatieraad, dan kan er vast iets geregeld worden.

De viering kan ook op youtube worden gevolgd via deze link: Vijfkerkenviering Zondag 10 december 2023 om 10 uur in Uithuizen – YouTube