Pelgrimswandeling

Op 25 juli is de naamdag van de patroonheilige van de H. Jacobus de Meerderekerk in Uithuizen. Ook dit keer is er een pelgrimswandeling (9,5 km). Het Genootschap Sint Jacob regio Groningen/Drenthe heeft de wandeling georganiseerd. Dit is een vereniging voor mensen die een band hebben met de bedevaart naar Santiago de Compostela in al zijn aspecten. Zoals bekend is onze kerk het meest noordelijke gelegen startpunt van de bedevaartsroute naar Santiago (zo’n 2500 km). Het startpunt wordt gemarkeerd door het Jacobsmonument op het gazon.

Voor meer informatie over o.a. aanmelden klik hier.

Het programma in het kort:

13.30   Inloop in het Vincentiusgebouw
13.50   Opening
14.45   Start van de wandeling bij de H. Jacobus de Meerderekerk
16.00   Aankomst bij de Mariakerk in Uithuizermeeden
Vertelling door dhr. Pettinga
16.20   Vervolg van de wandeling
18.00   Pelgrimsmaaltijd in het Vincentiusgebouw

In 2019 hield de Raad van Kerken Uithuizen haar jaarlijkse oecumenische pelgrimswandeling samen met het Genootschap Sint Jacob.
In Santiago de Compostela wordt onder normale omstandigheden de naamdag van de H. Jacobus extra feestelijk gevierd als 25 juli op een zondag valt.
Voorzitter Theo Remkes van de afdeling Groningen/Drenthe van het Genootschap.