Paaskaars van Delfzijl bereikt Kaap Verdië

Inmiddels is de foto binnen van Maria-José Fernandes Monteiro, alias Arlinda, uit Kaap Verdië. Ze won op 19 juni de paaskaars van locatie Delfzijl van de H. Liudgerparochie in Noord-Groningen. Onmiddellijk besloot ze met de zware kaars op reis te gaan.

Vrienden hielpen haar de kaars zorgvuldig in te pakken in een grote koker. Het is allemaal volgens wens gegaan. De kaars kwam door de douane, mocht mee het vliegtuig in en uit, kreeg enige tijd een ereplaatsje bij haar familie en werd op 27 juli plechtig door Arlinda overhandigd aan padre Osvaldo de Carvalho, priester van de parochie Nossa Senhora da Luz van het eiland Maio.

Het moment van overhandiging gebeurde in de feesttent, naast het Joachim en Anna kapelletje van het dorpje Morrinho.

Fijn dat de operatie geslaagd is Arlinda. Mooi dat je de H. Liudgerparochie en daarbinnen locatie Delfzijl op deze wijze hebt vertegenwoordigd in jouw geboortestreek. Bedankt voor het sturen van de mooie foto Will en Sheila. En we zijn uiteraard benieuwd naar jullie verhalen.

jtw