Liudgerpenning uitgereikt

Els ten Boer ontving op zondag 27 oktober 2019 de Liudgerpenning, de hoogste onderscheiding binnen onze parochie. Zij kreeg de mooie penning en de bijbehorende oorkonde van pastor Nellie Hamersma.

Els ten Boer zet zich al vele jaren met liefde en toewijding in voor de H. Jacobus de Meerderekerk. Zij droeg zorg voor het schoon houden van de kerk, de pastorie en liturgische voorwerpen. Al het textiel, van handdoeken tot gordijnen, werd door haar gewassen en gestreken. Begin dit jaar heeft zij haar taak overgedragen aan Bea Cordes.

Daarnaast zorgde zij voor de verspreiding van de Vijfkracht en faciliteerde zij, samen met anderen, vele activiteiten in en rond de kerk waaronder concerten, de Quiltfestivals en Jacobswandelingen. Els ten Boer kreeg de onderscheiding tijdens de viering op Missiezondag.