Kerk per 25 september: hoestscherm blijft, zingen mag weer

De afname van het aantal corona besmettingen heeft ertoe geleid dat de Nederlandse samenleving verder open gaat. Ook de bisschoppen hebben besloten om het coronaprotocol te wijzigen. De versoepelingen gaan in op 25 september.

Dit verandert er in grote lijnen:

* De 1,5 meter regel is niet langer een vereiste tenzij de ventilatie in de kerk onvoldoende is.
* Registratie in de doorgang van de kerk vervalt. Ook vooraf reserveren is niet langer noodzakelijk.
* Volkszang is weer toegestaan. Tevens mogen koren in volledige samenstelling zingen mits zij de regels van het RIVM volgen.
* De communie mag met de pincet of met een
gereinigde hand worden uitgereikt.

Lees hier verder.

Gekruiste vingers, een uiterlijk teken van de innerlijke hoop, geloof en liefde en onophoudelijk gebed dat vroege (vervolgde) christenen met elkaar verbond.