Hemelvaartsdag in coronatijd

Het Hoogfeest van de Hemelvaart van de Heer vond op donderdag 13 mei plaats met een livestream vanuit de kerk in Bedum. Voorgangers waren pastor Wubbels en pastor Hamersma. Traditiegetrouw zong het Liudgerensemble. Echter vanwege de coronamaatregelen was het een beperkt koor.

Voor het Hemelvaart koorproject waren veel aanmeldingen. Hieruit werd een selectie gemaakt. Vervolgens werden drie groepjes gevormd die afzonderlijk van elkaar hebben geoefend. Na weken repeteren resulteerde dit in prachtige zang met mooi pianospel onder leiding van dirigent Jelke Hamersma.

Het Liudgerensemble heeft vorig voor het laatst in de normale bezetting gerepeteerd. Nog voordat de tweede lockdown intrad werden de repetities afgebroken.

Archieffoto.

De consecratie op locatie in een van de middeleeuwse kerken op het Groninger platteland kon voor het tweede jaar op rij niet doorgaan.