Paus Franciscus gearriveerd in België

Paus Franciscus is gisteren aangekomen in België. Hij reisde via Luxemburg naar onze zuiderburen waar hij vier dagen zal verblijven. Zondagochtend 29 september zal de paus voorgaan in de Eucharistieviering in het Koning Boudewijnstadion in Brussel.
Ook zeven jongeren uit onze Liudgerparochie zullen daar zijn. Ze zijn met een groep jongeren uit het bisdom Groningen Leeuwarden in de bus vertrokken naar Roermond om op bezoek te gaan bij bisschop Ron van den Hout. Vervolgens reizen ze verder naar België. Daar is een speciaal programma voor de jongeren, Hope Happening, met pelgrimstochten, creatieve workshops rond geloof en spiritualiteit en een heus muziekfestival in de sfeer van de Wereldjongerendagen.
Zaterdag bezoekt de paus de grootste kerk in België, de Nationale Basiliek van het Heilig Hart, ook bekend als de Basiliek van Koekelberg in Brussel. Deze kerk werd gebouwd vanaf 1905 in de art-decostijl.

Live uitzending van de Eucharistieviering met de paus in het Koning Boudewijnstadion, zondag 29 september om 9:45 uur op NPO 2.