Pastor Hamersma 10 jaar in Noord-Groningen

Beste Pastor Nellie,

Dit weekend een mijlpaal hier in Noord-Groningen.

Je bent hier alweer exact 10 jaar werkzaam als pastor en daar blijven we vanzelfsprekend, en met veel genoegen, even bij stil staan.

We blikken terug naar 2010. Je kwam vanuit Friesland en hebt al heel snel je plek hier gevonden. Het Gronings als taal je eigen gemaakt en je met meer dan 100% gestort op het pastorale werk.

Wat opvalt is jouw grote mate van energie en passie waarmee jij je inzet voor de parochianen die persoonlijk moeilijke periodes doormaken. Maar je bent er ook voor de mensen die iets moois te vieren hebben in de familie of privésfeer.

Geven, je beste krachten tonen, de medemens altijd centraal stellen en daarbij jezelf bijna altijd wegcijferen…

Mensen om je heen in de parochie, je medemens, je familie altijd en immer Vitamine A (aandacht geven) dat is je kernkwaliteit.

Deze inzet van jou als warm en integer persoon wordt bijzonder gewaardeerd.

Overwegingen altijd met een voorwerp in je hand om de woorden nog meer kracht te geven komen binnen. Altijd actueel in de weekend vieringen, of het nu rampen, sportgebeurtenissen, bijzondere verdiensten zijn of lokaal nieuws het zit bijna altijd in de voorbeden of overweging verwerkt.

De lat voor jezelf ligt hoog; geen 40-urige werkweek, absoluut geen 8 tot 5 mentaliteit.

Op zijn tijd rust nemen of een paar versnellingen lager is niet direct het eerste wat in je opkomt.

Daarom hebben wij een passend cadeau bij dit jubileum. In de mooie grote tuin bij jullie thuis in Stedum ontbreekt een weersbestendige en duurzame buitentafel. Namens de 5 geloofsgemeenschappen en het parochiebestuur gunnen we je deze van harte. Dat je er vele gezellige momenten met je dierbaren mag beleven.

Tot slot; we hopen nog vele jaren van jouw inzet en werkzaamheden binnen onze parochie te mogen genieten, maar bovenal als mens. Warm en zeer betrokken voor en met ons allen.

We gunnen jullie samen alle goeds met vooral een goede gezondheid.

Dank, dank, dankjewel!